Magic Point - The MicroPoint Renderer




Micro Point based depth of field (experimental):





The rotating 'Bunny Fur' movie is finished.
An lossless image sequence of the movie is available now
(Zipped PNGs files 1.87GB - MP_vs_RT.zip).

If you have a Full HD display, you can see it on YouTube:
(please watch it in full screen mode.)






Still image:

  1. area sampling vs point sampling
  2. micro point vs ray tracing
  3. MicroPoint vs RayTracing (16 samples/pixel)
  4. MicroPoint vs RayTracing (64 samples/pixel)
  5. MicroPoint vs RayTracing (256 samples/pixel)
  6. MicroPoint vs RayTracing (512 samples/pixel)
  7. MicroPoint vs RayTracing (1024 samples/pixel)
  8. MicroPoint vs RayTracing (4096 samples/pixel)
  9. MicroPoint vs RayTracing (8192 samples/pixel)
  10. layered file now available to download

Layered GIMP File
bunnyFur_MP_RT.xcf
Layered Photoshop File
bunnyFur_MP_RT.psd
Layered Paint.net File
bunnyFur_MP_RT.pdn

レンダリングアルゴリズム Micro Point に関する情報はこちらのサイトにあります。
あわせてご覧ください: http://micropoint.jimdo.com

MagicPoint Project


MagicPoint はマイクロポイントの研究を行う為に作成されたレンダラであり、 初めてマイクロポイント法にて画像生成に成功したレンダラです。



マイクロポイントの基本概念は高桑昌男先生により 2002 年頃には既に完成しており、 実際、RayCustom.net の一部として実装が開始されておりました (ちなみに高桑先生は RayCutom の作者)。 RayCustom.net の話などにご興味のある方は、 こちらの MicroPoint のサイトをご覧になって下さい : http://micropoint.jimdo.com/origin/


注:MicroPoint による画像生成方式の Out of Core 化、 グリッドコンピューティングとの親和性についての基礎的な調査 ならびに被写界深度表現に関しては 公益財団法人はましん地域振興財団の助成(2013 - 2014 年度)を受けています。

Current version of MagicPoint Renderer
version0.21
code nameSnowStorm
objectiveout of core rendering, RIB scene description
rendering algorithmMicroPoint and MicroPoint bsaed shadow(MPBS)
tested functionMicro point generation, hard shadow generation
target amount of data   a few millions polygons (Stanford Lucy: work in progress)
coding languageC#
code size about 12k lines (include dead codes, exclude related modules)
related projectsGPLEX/GPPG, egvfx, ToyBox


Next version...HolyLight
objectivearea light algoritm verification
coding languageC#
development statusThe algorithm is in development



History (old version)
version0.01
code nameFireBall
objectiverendering algorithm verification
rendering algorithmMicroPoint and MicroPoint bsaed shadow(MPBS)
tested functionMicro point generation, hard shadow generation
target amount of data   around a million polygons (Stanford Happpy buddha: image is here)
coding languageC#
code size about 6k lines (include dead codes, exclude related modules)
related projects egvfx, ToyBox